Orden HAC/1177/2024, de 17 de octubre, por la que se desarrollan las especificaciones técnicas, funcionales y de contenido referidas en el Reglamento que establece los requisitos que deben adoptar los sistemas y programas informáticos o electrónicos que soporten los procesos de facturación de empresarios y profesionales, y la estandarización de formatos de los registros de facturación, aprobado por el Real Decreto 1007/2023, de 5 de diciembre; y en el Reglamento por el que se regulan las obligaciones de facturación, aprobado por Real Decreto 1619/2012, de 30 de noviembre.(BOE, 28-octubre-2024)
El 28 d’octubre de 2024 s’ha publicat l’Ordre HAC7/1177/2024, de 17 d’octubre, que completa el desenvolupament normatiu de l’article 29.2.j) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, en relació específicament amb els Sistemes Informàtics de Facturació d’Empresaris i Professionals.
La publicació d’aquesta Ordre Ministerial suposa l’inici del còmput del termini màxim de nou mesos en el que els fabricants i comercialitzadors de sistemes de facturació per a empresaris i professionals hauran de comercialitzar productes adaptats a la normativa. Aquest termini màxim no impedeix que la comercialització de sistemes informàtics de facturació adaptats pugui iniciar-se amb major antelació, atès que els fabricants i desenvolupadors de sistemes de facturació han estat permanentment informats del contingut dels annexos tècnics d’aquesta Ordre Ministerial durant la seva elaboració.
La publicació d’aquesta Ordre Ministerial suposa el compliment de desenvolupament que s’estableix en la Disposició final tercera del Reial decret 1007/2003, de 5 de desembre, objectius dels quals més destacables són:
- Reforçar l’obligació d’emetre factura de totes les operacions que realitzan empresaris i professionals.
- Aconseguir que totes les operacions que es realitzin es gravin en el sistema informàtic de manera segura, no manipulable, accessible i amb una estructura i format estàndards per facilitar la llegibilitat dels registres, l’anàlisi automatitzada i la simultània remissió a l’Administració tributària.
- Facilitar el compliment de les obligacions tributàries, tal com s’ha constatat en aquells països en què s’ha implantat l’obligació de remissió de les dades de forma prèvia, immediata o posterior al moment de realització de les operacions.
Fuente: sede.agenciatributaria.gob.es
La Teva Gestoria Fiscal de Confiança
Gestomart P. Martinez Assessors, S.L.P., és una societat de professionals inscrita al Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, i compta amb professionals membres de diversos col·legis (economistes, graduats socials, gestors administratius), així com amb col·laboradors externs d’altres àmbits com l’advocacia, l’enginyeria industrial, l’arquitectura o l’administració de finques.